måndag 24 oktober 2011

Söndagsfika

Igår var tredje gången jag följde med och fotade för Äldrekontakt som anordnar fikaträffar för ensamma äldre, för att ge dem möjlighet att komma ut och träffa andra i samma situation.
Det var första gången den här gruppen träffades så alla var lite nervösa i början, men efter ett tag började de slappna av och diskussionsämnena började hagla. Vi diskuterade musik(och varför ingen radiokanal spelar Evert Taube längre, han är ju såå härlig!), sömnproblem(Marianne tipsade om att P4 sänder jätteintressanta program mitt i natten), sjukvård, arkitektur(nya Waterfront congresscenter, vilket hemskt bygge!), tennis, och allmänna jämförelser mellan hur det var förr och hur det är nu. Allmänna uppfattningen var att det var bättre förr!

Passa på att kika på Äldrekontakt nya fina hemsida, med mina bilder!




3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder Johanna! Stort tack från oss alla på Äldrekontakt

    SvaraRadera
  2. Tror du de skulle vara intresserade av att pröva på tv-spel? Jag tar gärna med mig Wii och lämpliga spel och visar med tålamod hur man gör.

    Jakob

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det låter som en kul idé Jakob. Men då får du nog ha määngder med tålamod!

    SvaraRadera